Tuesday, June 30, 2009

RINDU

Hmm... aku tak tau nak cakap cam mana.. How I miss KL so much.
Aku rindukan kesibukan, kekotoran dan kebisingan KL.
Aku rindukan kawan-kawan aku kt KL.
Aku rindukan mamak stall kt KL terutama nya Kitaro kt BB.
Aku rindukan jalan-jalan yang sesak heading ke Pavilion dr BB.
Aku rindu nak tengok budak-budak yang boleh di katakan belum cukup umur dress to kill sambil membuat 'onar'.
Aku rindukan untuk bersembang dengan kawan-kawan aku kt mapley.
Aku rindukan social life dengan kawan-kawan aku walaupun aku bukan la soSial sangat pun.
Aku sangat rindukan kehidupan aku back in KL.
And aku sangat rindu kan 'dia'...
Bukan nya aku nak cakap yang balik kg jumpa mak ayah ni tak best. Aku balik ni pun sebab aku nak kan ketenangan bila jumpa mak ngan ayah aku, (betapa tenang nya tengok muka mereka)
Cuma aku tak biasa melayari hari-hari aku yang macam ni. Stay kat rumah keluar masuk bilik sebab tak tau nak buat apa.
Menyesal pulak aku suruh mak ngan ayah aku pindah ipoh cepat.
Bukan nya kat sini tak ada life, cuma aku tak dapat nak biasakan diri dengan environment kat sini.
Dengan susah nak cari public transport nya, mapley untuk melepak pun macam susah je nak cari.
Aku bukan nak berlagak nak cakap yang aku ni 'orang Keyy Ell'.. Cuma aku tak biasa sebab aku membesar kat tempat yang memang banyak kemudahan yang macam-macam.
Dah 3 minggu aku kat ipoh ni. Memang mati kutu dah aku ni ha.
Internet pun belum tentu dapat tenteram kan jiwa yang memang tengah kosong ni.

hari tu aku pergi Jusco, memandangkan ini je shopping mall yang ada selain Ipoh Parade. Boleh tahan jugak kedai-kedai kat dalam mall ni. Butik mahal-mahal yang ada macam butik GUESS, ESPRITE, butik VINCCI yang sungguh elegance...hmm.. apa lagi ha? Aku tak ingat, tapi orang-orang ipoh dah tak payah nak turun KL untuk dapatkan barang-barang cam tu sebab kat sini pun dah ada. COOL.......

Cuma aku je yang belum dapat sesuaikan diri lagi.
Tapikan, untuk dapatkan scene scene yang menarik untuk shooting, ipoh memang menjadi destinasi aku and a few budak-budak kelas aku.
Kat sini banyak tempat-tempat menarik yang tak ada kat KL (mungkin ada cuma aku je yang tak tau).

1 comment:

  1. aku yg di key ell ni rindukan kau yg di epo...
    epo not dat bad kan?
    ley mkn laksa kat padang polo, shooting pun byk tempat best2, living cost pun rendah beb...
    neway, i miss damn much too!

    ReplyDelete