Friday, August 12, 2011

KALAU DAH JODOH

Title yg memberangsangkan...haha..
Few days sepi coz xde bahan utk d ceritakan..so today juz wana update something yg tak interesting pn, juz ape yg terlintas d hati...
Suke aku bile dengar o tengok update status kawan2 aku yg tengah hangat becinta..n kadang2 timbul rase sedikit iri hati sebab seronok tgk mereka2 ni sume ceritakan n tunjukkan kebahagiaan dieorg kpd public.. Ape yg dieorg bwt, mane dieorg pg..seronok.. Cm td lepak ngn kwn aku n dgr die brcerita tentang relationship dieorg..ape yg laki tu bwt utk die..spending for her...seronok je.. Aku hanya mampu mendengar..
Tgk updated kwn2 aku yg lain..cm pegi brcuti...best nye.. Aku xdpt buat sume tu sbb die jauh..xjauh sgt tp byk bende yg kteorg xdpt buat same2...
having a long distance relationship mmg byk cabaran..tp sume tu depend pd diri kite sendiri sama ada kte bole menjage relationship tu ataupun tak..jujur aku cakap aku tak penah ade long distance relationship n dis is first time im having it..so far we r ok coz we deeply in love toward each other..yes kadang2 timbul perasaan jeles sbb his girl frens got spend more time with him..tp so far aku percayakan die. Relationship yg mcm ni 100% depend on trust n honesty..kalau tak dis kind of relationship mmg tak pg jauh..kadang timbul jgk keaadaan d mane datang nye perasaan kurang sabar aku tu, hmmm..mmg sakit..tp bile kurang sabar aku tu datang aku akn amik mase think positive..mesti ade sbb nape jenis relationship aku cmni..tp aku anggap tu sume cabaran utk aku..cara utk aku knl kenal diri aku sendiri sama ada aku ni seorg yg macam mane..twisted nye ayat aku ni..xpe la..janji aku paham...hehe..
Ade care nye bagaimane nk kekalkan hubungan jarak jauh ni n cara nye trpulang pada diri individu tu sendiri..yg penting jgn cepat trpengaruh dgn keadaan sekeliling..mcm contoh aku d atas td..kalau aku trlalu fikirkan sgt betapa bestnnye kwn2 aku yg duduk dekat ngn bf masing2..ari2 lunch o diner same2, tgk wayang, kuar jalan2 makan angin o cuci mate even kadang nk beli burger pn ajak teman..mcm bulan pose ni, kwn aku cerita pg pasar ramadan same2..seronok je aku dgr..
Tp..walaumacamane pn jauh nye kteorg..aku sayang kan die..selagi sayang aku tu wujud dalam ati aku, selagi tu insyallah hubungan aku dengan die akn brjalan dgn lancar..insyallah kalau ade jodoh tak akan kemane.. 1 je yg sentiase aku lekatkan kt dalam kepala aku..sume yg terjadi ni dah tertulis oleh Pencipta kte..setiap org ade jalan cerite trsendiri yg telah d skripkan..n aku prcaye..kalau dh d takdirkan die adalah jodoh aku, jauh mane pn die pg n jauh mane pn kteorg trpisah,lame mane pn kteorg takjumpe, in the end kami tetap akan brsama..so aku tetap akn brdoa ...amin...


No comments:

Post a Comment