Thursday, August 4, 2011

KERINDUAN

Scroll home fb tibe2 trnmpak gambar one of my fren, my exclassmate mase dip dulu, gmbr die brtunang..almost kesemua kwn blaja aku, dh smpi ke final stage dlm usia yg cmni..u know wat i mean..ade yg tunang n ade yg kawin..cume tinggal aku, villa n syaza n masih menganggap diri ni muda remaja..hahaha...

Tipu la if aku ckp aku tak terpikir untk ke next level dlm relationship..even mase aku single dulu pn aku trpk..tak bole lari..aku seorg perempuan n aku dh 25 tahun..umur yg bg org cukup utk berkeluarga..tp bila d pk balik..aku? Kawin? Seems impossible..nth la... Aku penah terpk aku akan kawin je ngan sape2 kalo ade org nk kawin ngan aku dulu mase arwah mak tgh sakit sbb tu impian die..die nk tgk aku kawin..btol..mmg aku asik pk kawin je..tp dh trtulis jodoh aku blom sampai lagi walaupn arwah mak nak sgt tgk.. Arwah asik ulang2 tu je..asik tanye 'hang xde kawan ke?'..tp jwpn yg aku bg selalu menghampakan arwah..'takde mak..takde sape nk kan ija..ija tak cantik'..haha..tp aku sungguh ralat bile arwah pergi sebelum sempat tgk aku berkawin..even sape bakal menantu die pn die xtau sape..aku tak salahkan takdir sbb tak jmpe jodoh awal2 cme aku sungguh sedih..aku bongsu, n aku sorg anak perempuan dlm keluarga.tp arwah tetap tak sempat nk tgk..ofkoz bile anak kawin die nak mak ade utk tgk die mengecapi bahagia..sume nk cmtu..tp..dh tertulis jalan cerita hidup aku mcm ni..so aku kene redha n terima..
..
Lately ni aku selalu rindukan die..especially d bulan puasa ni..skang aku slalu bermonolog 'kalau la arwah mak masih ade...' nak aku ceritakan yg aku dh jmpe seseorg yg aku nmpk mase depan bersama..nak aku ceritakan yg aku tgh happy n bahagia..nak aku ceritakan yg die sungguh baik..nak aku ceritakan yg kami syg each other..nak aku bwk die jmpe family aku especially mak..nak aku bwk die balik rumah n rasa masakan mak aku yg sedap..nak blaja masak gulai tempoyak..n macam2 lagi..tp..sume tu tak sempat aku nak bwt...tp die sempat tgk arwah mase arwah tgh tenat kt hospital dulu..tp time tu arwah dh tak berape sedar sgt..tp arwah ade la tgk..

Ya ALLLAH ya tuhan..Kau kuatkn la semangat aku..sesungguh nye aku sgt lemah..tak tertanggung rindu aku terhadap arwah..tak pernah aku trtinggal utk doa kan agar arwah tenang kt sane..tak pernah skip 1 ari utk bersedekah ayat2 suci utk arwah..AMIN..

Sungguh aku rindukan mak..aku rase kalau die tak ade aku akn jd mentally ill..aku sebenarnye sgt lemah..tp sbb die, aku jd kuat sedikit..bile mase aku sorg2, aku akan pikir..

Aku tau pada sape2 yg bace blog aku ni dh muak coz asik cite bende yg same..bt dis is the only place yg aku mampu utk luahkan..dis is the only place yg aku bole merepek meraban tanpa dgr feedback sama ada yg baik ataupun yg buruk..dis is my second diary.. My first diary is him..thanks for listening all my nonsense..n thanks for always bg semangat n never stop giving me an advise..u giving me life... I love u n hope dat u feel the same way to..

No comments:

Post a Comment