Sunday, October 16, 2011

MASKER


gambar hiasan dari google

Memiliki kulit wajah yg tak berapa licin n flawless ni membuatkan aku skang ni agak obses utk lebih menjaga. tula dulu taknak jage elok2... sejarah kulit muke aku ni sbnr nye dr seawal aku darjah 6 skolah rendah lg dh ade jerawat..then sampai skang.. mayb keturunan kot..yeke? jerawat keturunan ke?..hahha.. skang ni since aku dgn si die, aku tak tau kenape aku rase aku kene jd cantik walaupn aku sbnr nye tak de la cantik sgt tp manis tu ade..hehehe... mungkin sbb ak rase die lg cantik dr aku kot...hahaha...sorie syg..ngeee....

So slalu jgk la aku google petua2 d dapur..memandangkan aku ade resdung n byk whitehead, so aku google la cmne nk hilangkan whitehead dgn cara yg murah dan mudah dan santai.. dah jumpe so aku try la and the result nye sungguh memberangsangkan..teruja sungguh aku bile hasil die agak memuaskan.. tu psl la selang sehari aku buat tu..heheh....
cara cara nye adalah seperti berikut....:
(ni care aku bwt supaya tak bersepah dan kotor dan melekit sgt...)

Ambil putih telur dan tisu..yes tisu yg kite buat lap mulut tu, yg dlm kotak tu..
koyak koyak kan tisu sebesar 3 jari
sapukan putih telur td mengikut bahagian demi bahagian then letak kan tisu
contoh-sapu putih telur d bahagian pipi then tampal tisu kt bhgn tu, kemudian sapu lg bhgn lain n tampal,ulang sampai keseluruhan muka.
tunggu sampai kering. sbb aku jenis yg malas nk tnggu lame2 so aku ngadap kipas supaya cepat kering.
korg akan terasa kulit muke tegang bile dh kering dh selagi korg tak tanggal kan slagi tu korg akan terasa makin menegang. best...
then bile dh kering..peel off k. jgn basuh plak..tgk la hasil nye..

ok...masker kt muke aku ni dh kering..aku nk buka n nk tgk keterujaan hasil nye...wahhhh....

So...selamat mencube...

No comments:

Post a Comment