Wednesday, November 30, 2011

CINTA HIDUP DAN MATI AKU

So many things on my mind now...guess that the reason y i always got a headache. i dont know.everything bout my dat n family.since my mum past away, i think everything become my responsibilities even i only have a small voice in dis family.hate it when i cant speak out. hate it when i have to keep it to myself. hate it when i know dat was wrong but all i can do is juz remain silent. heartache.
aku kesian dengan ayah. bile fikir pasal wat happend, i mean bout him, aku sedih sgt2. i love him soo much. since arwah mak tak ade ni aku dapat rase kan yg ayah sungguh tertekan. tp ayah aku cume diam je. aku tau ape yang ayah rase tp dia sendiri tak mampu nak berkata2.tiap malam die luah kan pada aku.sedih. kalau dulu arwah mak ade, ringan sikit beban die. bile aku cite kat anak buah aku pasal y ayah aku suruh tanda tangan surat tu, die ckp 'kalau kak liza nak senangkan ayah kak liza, 1 je, kawin...baru kurang beban die'...then aku terpk..aku tau die risaukan aku. aku the only anak perempuan n the only yg belum kawin.ofkoz die akan tanggung aku sbb ayah rasa aku masih d bawah tanggungan die.ofkoz. tp ape yang aku pk, kalau aku kawin..camne dengan die?...sape nak jage die?..sape nak jge makan minum die.. aku akan izinkan kalau ayah aku nak kawin lagi sbb atleast ade org akan jage die. aku pun bole kawin kalau jodoh dh sampai. ape yg ayah pikirkan sbnrnye?.
Kalau arwah mak masih ade, dh lame aku keje dlm bidang yg aku nak yg mane peluang tu tak ade kt ipo ni. aku dh 25 n nak masok 26, tp aku masih tak ade even 1 tahun pun pengalaman dalam bidang aku. kalau aku tak pikir kan ayah, dah lame aku pg. bkn nye aku tak ade peluang, bkn nye tak ade org panggil aku dtg interview, tp aku terpakse lupekan sbb aku taknak tnggl kan ayah. cita2 atau ayah?. aku pilih ayah. lupekan cita2. bazirkan 5 tahun belajar n duit yg d spend. utk ayah. sbb aku cume ade ayah je.
kalau sebut pasal kawin..tipu kalau aku ckp aku taknak kawin memandangkan aku dh sygkan die. tp ayah?...hmmm...mayb terlalu awal utk aku ckp pasal kawin dgn die tp ape tujuan kte sygkan org tu kalau kite tak pikir kan utk punyai mase hadapan dengan die?.
Tp..aku nak balas jasa ayah aku..aku nk tanggung ayah. tp cmne kalau aku masih keje cmni?..yg gaji nye utk diri aku sendiri pn tak cukup. kat ipo ni demand gaji tinggi taknak trime, tp...haihhhh.....
pape pn, yg aku tau, aku belum bersedia tinggalkan ayah lg.

ayah...im still ur baby girl...i love you soo much....no one can replace u in my heart..

No comments:

Post a Comment