Thursday, June 4, 2009

HEARTBREAK

pernah dengar tak 'cinta itu perlu di semai'?
this is what happened to me just now.. terus aku tak boleh tidur. aku baru je habis cakap dengan chenta hati aku. dia bilang sama aku, perasaan dia pada aku sekarang ni dah tak sama macam dulu.
aku cakap pada dia ...' ini berlaku sebab dia terlalu sibuk dengan kerja dia sampaikan tak ada masa langsung untuk aku atau pun diri dia sendiri dan juga famili dia. tapi aku tak salahkan dia sorang je.
mungkin aku ada buat salah pada dia tapi dia taknak cakap sebab taknak bagi aku lagi kecewa.

relationship yang kteorg bina selama setahun lebih yang kteorg cuba pertahankan beberapa kali dah nak roboh tu akhirnya akan roboh juga. punca nya???? aku sendiri tak pasti. tapi yang aku pasti bukan sebab orang ketiga. masalah nya datang daripada diri kami sendiri.

aku tau aku bukan seorang yang perfect. banyak sangat kekurangan nya. mungkin ni salah satu sebab kenapa dia dah tak boleh teruskan hubungan dengan aku. tapi sepanjang hubungan kteorg ni, aku dah cuba sedaya upaya untuk menjaga, dan 'merepair' relationship ni. mungkin jodoh kteorg tak panjang. sedangkan orang yang bercinta berpuluh-puluh tahun pun boleh hilang rasa cinta macam tu je, ini kan pula cinta yang baru setahun jagung.
aku respect pada orang yang boleh kekal sampai ke mati macam parents aku. ataupun kawan-kawan yang dari dulu sampai sekarang still love each other. macam mana erk nak kekalkan hubungan yang sentiasa mekar macam bunga? boleh bagi aku tip sikit macam mana nak kekalkan hubungan sampai mati? macam mana nak berjuang untuk sehidup dan semati? sebab aku dah kecundang.

tapi aku kena kuat dan harus terima hakikat yang aku tak ada jodoh dengan dia. sebab tuhan dah tulis jodoh kita dengan siapa. cuma kita sendiri yang kena ikhtiar. mungkin Tuhan dah sediakan orang yang lebih sesuai untuk aku. cuma belum jumpa lagi. aku kena terima ni semua.

aku masih sayangkan dia. tak pernah kurang pun cinta aku pada dia, tapi aku tak boleh paksa dia untuk terima cinta aku. masalahnya macam mana aku nak bagi tau mak aku yang memang suka sangat dengan dia ni.

apa yang pasti aku masih sayang dan cintakan dia sama macaam dulu. tak ada sikit pun yang kurang.

1 comment:

  1. beb..so sad to hear that..
    aku tau ko syg sgt2 kt die..
    but..this is life..sometimes kite xdpt ape yg kite nk..
    and kite xdpt pertahankan ape yg kite cube pertahankan..
    but..ko kna cube tuk repair ur relationship..
    aku as ur fren..as ur besfren..akan sentiasa support ko smpai bile2..
    xksah la ko dgn die..or dgn org lain..aku still support..ok dear??
    take care urself..jgn sedey2..be strong!
    love ya so much..!!

    ReplyDelete