Wednesday, August 4, 2010

MENGHABISKAN MINGGU TERAKHIR SBG PENGANGGUR

Few days bercuti dlm menulis...so cm byk aku akan menulis dl post ni...

Aku nk menghabiskan minggu terakhir aku sbg penganggur dgr hv fun..hahaha...not realy la coz kt ipo ni nk hv fun ape je? aku nk trun kl pun dh xde mood dh..so lpk ipo je la.. next week aku dh stat keje.keje xde la hebat sgt pun janji aku dpt duit drpd dok kt umh xdpt pape..btol tak. actly keje ni pun kwn ayah aku yg tlg cr kn. smlm tibe2 je ayah aku ckp 'sok interview kul 10'. aku sbnr nye xsuke sgt org cr kn keje utk aku tmbh2 lg kwn2 mak n ayah aku. ari tu pun kwn mak aku tlg gak. hadei... Dah rezeki aku so aku dpt keje yg interview pg td. so isnin depan aku stat keje. aku dpt ni pn sbb bantuan kwn ayah aku. kalo tak aku tak rase dpt keje ni..hahaha...
N utk pertame kali aku pg interview n ayah aku ikot. haha..sungguh manje kedengaran nye. bkn ayah aku je, skali ngn kwn ayah aku n kwn die. so 3 org teman aku g interview. hah!! amik ko!!!...haha...pastu ikot ayah aku n kwn nye pg melepak d kedai kopi...sungguh la aku ni..xpenah2 d bwt aku...haha...Hmmm.. bile pk balik mayb aku akn keje lme kot kt cni. Insyallah kalo aku xde wat hal...hahaha...so selamat menjalani kehidupan sbg seorg pekerje...

ok..second story....

Hmmm...aku sgt2 lah bersyukur n sgt2 lega. ex-bf yg ari tu masih obsessed ngn aku dh ade gf.. Alhamdullah. xde la die nk kaco aku lg dh. patut la last week cm die jrg call aku..rupe nye tgh mengayat awek.
Tp kn, bende ni bwt kn aku berpk mmg laki sume same la(sorie kaum adam). nape aku ckp cmtu?..coz mase die dpt tau aku balik cni ari2 call aku ajak jmpe siap nk dtg umh sbb nk jmpe mak aku. sampai la last week die senyap. tup2 aku dpt tau dh couple. senang sgt kn...xdpt aku, beralih kt org lain dlm mase sminggu. same la jgk kes nye ngn the last guy yg aku pernah syg ni. beria2 ckp kt aku xkn together dgn dat girl. sminggu blah dr umh aku, aku dpt tau dh couple ngn dat girl yg die beria2 xnak tu. OMG.. y is it so easy for guy to accept girl in juz one moment? adakah deorg ni couple ngn perempuan tu coz ade muslihat o they want something o wat? can plz someone xplain to me?

Laki ngn perempuan berbeza. care pemikiran n everything. nth la. hanye mereka sndr yg dpt tafsirkn n hanya mereka sendiri yg tau kenape mereka bwt cmtu(skema giler gune perkataan 'mereka'..hahah)..

Balik pd first story...

Dah stat keje nti mesti life aku sungguh boring. yela pegi keje pagi balik ptg. mkn, then tido. sok-bgun pg keje balik then mkn, tido..haih...rutin akan same setiap hari. aku taktau la bpe lame aku dpt bertahan keje kt cni. haha..aku dpt rase kan environment yg bosan n politik yg biase d kantor. walaupun aku tak pernah keje dlm 1 mase yg lme tapi aku tetap ade pengalaman bekeje. so aku tau la serba sedikit suasana tempat keje. satu yg aku riso ialah raye nnti. mesti aku xdpt cuti sbb aku baru mmule keje. alahai...beraye kt opis la nmpak gayenye..TAKNAK!!!! aku nk beraye kt kg...mintak2 la dpt cuti mase 1st n 2nd day raye..amin...kalo tak weekend je la beraye.. haiyak!!..sungguh bosan. tp satu bende yg bg aku semangat nk keje ni ialah dapat gaji bole beli brg pakai duit sndr..haha.. aku dh aim 1 kasut yg aku tgk kt parade. sgt cntk!!! aku dh siap soh org kedai tu simpan kn utk aku design baru...haha..tempah awal2 nih..xpe..kasut tu bg aku semangat nk keje..all the best liza..

Selamat berenjoy...

Sekian....:D

No comments:

Post a Comment